More forecasts: Weather forecast Warsaw 30 days
Przejdź do treści

KOMPETENCJE

Badania zmian w społeczeństwie na podstawie analizy dużych zbiorów danych pozyskanych z różnych źródeł m.in. internetu, mediów społecznościowych, radia, telewizji, kamer internetowych, telefonów, sensorów etc., są prowadzone w oparciu o data science, wykorzystujące znacznie większe zbiory danych i szybsze metody analizy niż w klasycznych badaniach społecznych.

OBSZARY BADAWCZE

  • pozyskiwanie treści przekazów z telewizji, radia, stron internetowych i mediów społecznościowych w sposób automatyczny i ustrukturyzowany
  • automatyzacja badań medioznawczych poprzez wykorzystanie analizy tekstu i obrazu
  • metody wielkoskalowych badań treści w internecie, szczególnie badań porównawczych na dużą skalę (porównywanie serwisów)
  • badanie zmienności treści publikacji internetowych w czasie
  • eksperymentowanie z nietypowymi metodami analizy internetu (np. analiza barw, parametryzacja tekstu, mierzenie responsywności, określanie agresji)

MOŻLIWOŚCI APLIKACYJNE

  • wczesne wykrywanie trendów w społeczeństwie na podstawie analizy dużych zbiorów treści internetowych
  • wykrywanie komunikacji wirusowej, fałszywych wiadomości (fake news) oraz prób ukrytego oddziaływania na społeczeństwo w internecie, telewizji i radiu
  • identyfikacja liderów opinii i kręgów tematycznych w komunikacji internetowej
  • analiza języka i sentymentu w grupach treści internetowych
  • badanie oddźwięku społecznego na komunikaty społeczne i reklamowe w internecie (w tym w mediach społecznościowych), w tym w radiu i telewizji
  • wielkoskalowe badania treści w internecie (teksty, reklama, wideo)
  • wykrywanie zagrożeń bezpieczeństwa informacyjnego i ataków socjotechnicznych
  • budowanie modeli predykcyjnych zachowań społecznych online

EKSPERT OŚRODKA

dr Marek Robak