KOMPETENCJE
Badania zmian w społeczeństwie na podstawie analizy dużych zbiorów danych pozyskanych z różnych źródeł m.in. internetu, mediów społecznościowych, radia, telewizji, kamer internetowych, telefonów, sensorów etc., są prowadzone w oparciu o data science, wykorzystujące znacznie większe zbiory danych i szybsze metody analizy niż w klasycznych badaniach społecznych.
OBSZARY BADAWCZE
- pozyskiwanie treści przekazów z telewizji, radia, stron internetowych i mediów społecznościowych w sposób automatyczny i ustrukturyzowany
- automatyzacja badań medioznawczych poprzez wykorzystanie analizy tekstu i obrazu
- metody wielkoskalowych badań treści w internecie, szczególnie badań porównawczych na dużą skalę (porównywanie serwisów)
- badanie zmienności treści publikacji internetowych w czasie
- eksperymentowanie z nietypowymi metodami analizy internetu (np. analiza barw, parametryzacja tekstu, mierzenie responsywności, określanie agresji)
MOŻLIWOŚCI APLIKACYJNE
- wczesne wykrywanie trendów w społeczeństwie na podstawie analizy dużych zbiorów treści internetowych
- wykrywanie komunikacji wirusowej, fałszywych wiadomości (fake news) oraz prób ukrytego oddziaływania na społeczeństwo w internecie, telewizji i radiu
- identyfikacja liderów opinii i kręgów tematycznych w komunikacji internetowej
- analiza języka i sentymentu w grupach treści internetowych
- badanie oddźwięku społecznego na komunikaty społeczne i reklamowe w internecie (w tym w mediach społecznościowych), w tym w radiu i telewizji
- wielkoskalowe badania treści w internecie (teksty, reklama, wideo)
- wykrywanie zagrożeń bezpieczeństwa informacyjnego i ataków socjotechnicznych
- budowanie modeli predykcyjnych zachowań społecznych online